ازبین بردن برفک یخچال

ازبین بردن برفک یخچال

همواره برفک زدن یخچال ها یکی از عمده مشکلات رایج در یخچال ها میباشد که هموطنان ما در منازل خود با آن دست و پنجه نرم میکنند.

در این اموزش به چند مورد از راه های از بین بردن این مشکل میپردازیم.

برفک یخچال

ازبین بردن برفک یخچال

۱- صبر کنید تا یخ آب شود

یکی از راه ترین کارهایی که میتوان انجام داد.صبر کردن برای از بین رفتن خود به خودی برفک میباشد که میتوانید با سادگی این کار را انجام دهید اما زمان بسیار زیادی را باید صرف این کار کنید.

این روش یکی از امن ترین روش های حل این مشکل است که میتوانید با باز گذاشتن درب یخچال این کار را انجام دهید و پس از اب شدن برفک ها اب اضافی را با اسفنج یا حوله خشک کنید تا اسیبی به مواد داخل یخچال نزند.

۲- از سشوار استفاده کنید

هنگامی که نمیتوانید زمان زیادی را برای انجام این کار صرف کنید استفاده از سشوار بهترین گزینه است که میتوانید این کار را با احتیاط های لازم انجام داده تا مشکلی پیش نیاید.

پس از اب شدن بهتر است از حوله استفاده کنید و از سوی دیگر مراقب این باشید در هنگام استفاده از سشوار ان را زیاد به یخچال نزدیک نکرده و این کار را به صورت نقطه ای انجام دهیدتا بهتر نتیجه را حس کنید .

هرگز اجازه ندهید سشوار بیش از حد به قفسه‌های فریزر نزدیک شود زیرا گرمای زیاد ممکن است به آن‌ها آسیب برساند. زیر پایۀ فریزر حوله بگذارید تا یخ ذوب شود. هدف سشوار این است که با انتشار هوای گرم باعث آب شدن یخ فریزر شود.

همانطور که لبه‌های فریزر شروع به آب شدن می‌کند، هوای گرم را در پشت یخ‌ها قرار دهید. از یک کف‌گیر پلاستیکی استفاده کنید تا به آرامی یخ‌ها را از دیوارها بیرون بریزید.

۳- از فن استفاده کنید

زمانی که هوا در خانه به اندازه کافی گرم است گرما باعث می‌شود یخ داخل فریرز ذوب شود.

درب فریزر را باز بگذارید و فن را خارج از فریزر قرار دهید تا یخ داخل آن آب شود.

جریان هوا یخ را به آب تبدیل می‌کند و یخ سریعتر آب می‌شود. با توجه به ضخامت یخ زمان انجام این کار متفاوت است اما می‌توانید این روند را بدون کار زیاد انجام دهید.

۴- استفاده از ظرف گرم

یکی از روش های قدیمی برای پاک کردن برفک استفاده از ظرف داغ بر روی برفک میباشد که شما میتوانید با قرار دادن یک ظرف اب جوش داخل یخچال بگذارید.

درب ان را ببندید و پس از  ۳۰ دقیقه میتوانید درب را باز کرده و با یک کفگیر یخ ها را از بین ببرید .

این عمل به این صورت میباشد که بخار های ظرف به صورت تدریجی باعـ سست شدن برفک ها میشود و بعد از مدتی میتوانید ان ها ار به را حتی از بین ببرید.

۵-داخل یخچال یک فلز داغ بگذارید

سریع‌ترین و البته خطرناک‌ترین روش یخ‌زدایی استفاده از یک فلز گرم است. یک فلز را بر روی شعله نگه دارید تا گرم شود سپس آن را به یخ فشار دهید تا آن را از بین ببرد و از برفک‌ها خلاص شوید.

البته ما این روش را توصیه نمیکنیم اما لازم به ذکر است که این مورد را بیان کنیم تا با این روش نیز اشنا شوید.

۶- از پارچه داغ و آغشته به الکل استفاده کنید

برای ازبین بردن برفک یخچال یک پارچه را در آب جوش بگذارید و روی آن الکل بریزید، سپس آن را روی یخ بگذارید تا آب شود.

بر قطعات کوچک لبه‌ها و مناطق نازک یخچال تمرکز کنید و یخ اطراف آن را به آرامی پاک کنید.

برفک‌ها باید تا حدودی به سرعت ذوب شوند. بجای اینکه قطعات بزرگ یخ را پاک کنید بهتر است لایه‌های نازک یخ را حذف و پاک کنید.

۷- یخ‌های داخل فریزر را بردارید

با این روش تنها باید مراقب باشید که از اسیب دیدن یخچال و دیواره ان جلوگیری کنید برای این کار میتوانید از یک قاشق پلاستیکی و با چوبی استفاده کنید.

۸- از وسایل مرطوب و خشک استفاده کنید

ابتدا یخچال را از جریان برق خارج کنید سپس از بالای یخچال شروع کنید و به آرامی روی تمام سطوح حرکت کنید.

بهتر است از یک خشک‌کن فریزر استفاده کنید زیرا زمان کمتری می‌گیرد و خطر ابتلا به برق گرفتگی را از بین می‌برد.

هنگامی که قطعات یخ شروع به آب شدن می‌کنند لایه‌های بعدی را شروع کنید تاهمه چیز خشک شود.

پس از بخش شما میتوانید با استفاده از مواد شوینده یا مواد غذایی که دارای خاصیت پاک کنندگی دارند همچون نوشابه استفاده کنید و پس از اتمام کار فریزر را با استفادا از حوله یا اسفنج خشک کرده و چس از اطمینان ازخشک شدن کامل ان را به برق زده و از ان استفاده کنید.

 

برای مشاهده دیگر اموزش  به این صفحه مراجعه کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.